Pełna księgowość w Gorzowie Wlkp. i Jeleniej Górze
Zajmujemy się prowadzeniem pełnej księgowości dla firm z Gorzowa i Jeleniej Góry. To kompleksowy system ewidencji operacji gospodarczych przedsiębiorstwa, który obejmuje wszystkie transakcje finansowe. Jest to obowiązek prawny dla spółek kapitałowych, podmiotów prawa handlowego, organizacji non-profit oraz innych osób prawnych. W praktyce oznacza to prowadzenie ksiąg rachunkowych, sporządzanie sprawozdań finansowych, rozliczanie podatków i wiele innych zadań związanych z finansami firmy.
Zakres usług w ramach pełnej księgowości
-
Opracowywanie planów kont
-
Bieżąca ewidencja operacji gospodarczych
-
Księga główna i księgi pomocnicze, ewidencja środków trwałych i wyposażenia, rozrachunki
-
Prowadzenie rejestrów podatku VAT Sprawozdania finansowe (zgodne z > wymaganiami Ustawy o Rachunkowości)
-
Deklaracje podatkowe i rozliczenia z Urzędem Skarbowym
-
Sprawozdania do urzędu statystycznego
Z czego składają się księgi rachunkowe?
Księgi rachunkowe składają się z wielu elementów, które razem tworzą kompletny obraz finansów firmy. Zalicz się do nich:
-
dziennik – podstawowy rejestr, w którym zapisywane są wszystkie zdarzenia gospodarcze (transakcje) w kolejności chronologicznej;
-
księga główna – w niej zapisy o transakcjach mają charakter systematyczny. Zgodnie z zasadą podwójnego zapisu ujmuje się w niej zdarzenia zarejestrowane wcześniej lub w tym samym czasie w dzienniku;
-
księgi pomocnicze – stanowią uszczegółowienie zapisów zawartych w księdze głównej. Prowadzi się je dla ewidencji środków trwałych, rozrachunków z kontrahentami i pracownikami, operacji sprzedaży oraz zakupu, operacji gotówkowych;
-
zestawienie obrotów i sald – sporządzane na koniec miesiąca na podstawie zapisów ujętych w księdze głównej;
-
inwentarz (wykaz aktywów i pasywów) – stanowi dodatkowe potwierdzenie zapisów z księgi głównej.
Czym jest zakładowy plan kont?
Zakładowy plan kont to dokument, który jest nieodłącznym elementem pełnej księgowości, jaką prowadzimy dla firm z Gorzowa oraz Jeleniej Góry. Określa on strukturę ksiąg rachunkowych firmy, definiując poszczególne konta i grupy kont, na których ewidencjonowane są operacje gospodarcze. Zakładowy plan kont jest dostosowany do specyfiki działalności firmy, co pozwala na efektywne zarządzanie finansami oraz kontrolę nad przepływami pieniężnymi.